فهرست

شرح وظایف بخش سازماندهی

شرح وظایف بخش سازماندهی

ثبت کتاب خریداری شده از نمایشگاه کتاب در داخل دفتر ثبت

ورود اطلاعات کتاب در نرم افزار دانشگاه به نرم افزار تحت وب کتابخانه ای پارس آذرخشفهرست‌ها به دو صورت بنیادی و کامپیوتری تهیه و وارد کامپیوتر می‌شود: در حالت بنیادی: کتاب با استفاده از خود کتاب فهرست‌نویسی توصیفی شده و با استفاده از ابزار موضوعی و رده‌بندی و شماره پدیدآور،  فهرست‌نویسی تحلیلی و رده‌بندی می‌شود و بعد اطلاعات وارد کامپیوتر می‌شود.

در حالت کامپیوتری: اطلاعات توصیفی و تحلیلی و رده‌بندی کتاب از طریق فایل‌هایIso. و Html.(از هر کتابخانه ممکن که اطلاعات کتاب‌ها را داشته باشند نظیر سی دی کتابشناسی ملی ایران، سایت کتابخانه‌های مهم جهان و ...) وارد برنامه آذرسا کتابخانه پارس آذرخش که به صورت یکپارچه برای تمام دانشگاه قابل دسترسی می باشد می‌شود.

اطلاعات ورودی در کامپیوتر بعد از تصحیح اطلاعات و آماده‌سازی جهت بازیابی قابل جستجوی کامپیوتری می‌شود بعد از ورود اطلاعات کتاب‌ها در کامپیوتر و کار روی آن‌ها، برای شماره‌های بازیابی کتاب‌ها برچسب عطف تهیه‌شده از طریق Library and Archive Application تهیه شده و در عطف آن‌ها چسبانده می‌شود و بارکد کتاب‌ها نیز بر اساس عنوان و شماره ثبت تهیه‌شده و پشت جلد چسبانده می‌شود  و بعد کتاب‌ها می‌توانند وارد مخزن شوند و در قفسه‌ها در جای اختصاصی خود قرار گیرند.

 لازم به ذکر است در این کتابخانه  کتاب‌های پزشکی بر اساس سیستم رده‌بندی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا (NLM) شماره‌گذاری و بازیابی  می‌شوند و  کتاب‌های غیرپزشکی بر اساس سیستم رده‌بندی کتابخانه کنگره امریکا (LC).